23 Kasım 2015 Pazartesi

Kitap yorumu: Dublörün Dilemması_Murat Menteş



Yazarı              :  Murat Menteş
Türü                :  Roman
Yayınevi         :  İletişim Yayınları
Sayfa sayısı  :  263

Çok konuşan ve uzun cümleler kuran, hele de gereksizse, insanlara (özellikle de erkeklere) karşı tahammül gücüm çok azdır. Buna rağmen bu kitabı sonuna kadar okumayı başardım.

Her ne kadar kitabın arkasında yer verilen yazar yorumlarında "kelimelerin müthiş gücü" ifadeleri kullanılmışsa da
yazarın dili beni en çok yoran şey oldu. Özellikle ilk sayfalarda beni biraz daraltmıştı. Neyse ki okudukça alıştım.
Misal; "ağustos güneşi patlamış bir düdüklü tencerenin fırlayan kapağı gibi İstanbul'un tavanına yapışmıştı" cümlesi bir günün çok sıcak olduğunu anlatmak için pek tercih edilmeyen, pek de estetiği olmayan bir cümledir bence. Ki bu en masumlarından biriydi.

Bir bölümde "-... yı tanıyor musun?", "-hayır ama seçenek sunarsan belki tanırım" diyaloğunun ardından alfabenin her harfine karşılık gelecek, (29 tane) seçenek sıralanmıştı ve daha kötüsü cevap hiçbiri değildi :S

Konuya gelince, kurgu son derece saçma başlamakla birlikte, gittikçe sarpa saran ve merak ettiren bir hal alıyor. Okutuyor kendini.

Tabi konu haricinde "bunu ne diye anlattın ki şimdi?" dediğim bölümler de oldukça fazlaydı. dürüst olmak gerekirse bazı kısımları da satır atlaya atlaya geçtim, geyik dozu fazla geldi.

En sevdiğim yanı ise aynı olayın 3 farklı gözden anlatılmasıydı ki, olaylara ışık tutan bu oldu. Geri dönüp dönüp diğerlerinin gözünden anlatılışını okuma gereği duydum.

Özetle; geniş bir zamanda, geyik modunuzda olduğunuzda ve kafa dağıtmak istediğinizde okunabilecek bir kitap bence. Bir şeyler katsın modunda okuyanlar oldukça hayal kırıklığına uğrayacaktır, dikkat.

Kitabı sevdim ancak bu yazarın başka bir kitabını uzunn bir süre okumak isteyeceğimi sanmıyorum..




Bu cümle ise kitabı almamın nedenidir:
"İtiraf etmeliyim ki aziz okur, benim ömrüm, her birini gebertmek istediğim insanlarla aramdaki buzdağlarını eritmeye çalışmakla geçiyor."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...