25 Kasım 2014 Salı

Öğretmen günü kutlu oldu mu gerçekten?

Dünün anlam ve önemine istinaden bir şeyler yazmak istedim.

Cumhuriyet kurulduğunda Mustafa Kemal Atatürk'e sormuşlar
-Vekil maaşları ne kadar olsun?
-Öğretmen maaşlarını geçmesin!

Bir sözünde de Atatürk:
"Ulusları kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir!" demiştir.



Yıl 2014, aylardan kasım..
Bugünkü duruma bakalım.
2000 yılında tıp fakültesiyle aynı puanla öğrenci alan ülkenin en iyi eğitim fakültelerinden birinde (aslında en iyisinde) öğretim elemanıyım.

Yeni kayıt olan öğrencilerim eğitim fakültesini 18., 23., 26. tercihlerine yazmış olarak kayıt yaptırdılar.
Bunların neredeyse hepsi gelecek yıl tekrar üniversite sınavına girip başka bölümlerde şansını deneyecek.
Hiçbir yere giremeyenler "bari burayı bitireyim" diyerek öğretmen olacak.

Son sınıf öğrencilerime bakalım.
Boy ve kilo şartı tutanlar polisliğe başvuru yaptılar.
Ortalaması yüksek olanlara yüksek lisans yapabileceğini söylüyoruz, ama ona da pek sıcak bakmıyorlar.
Yüksek lisanslı işsiz olmak pek de cazip gelmiyor olsa gerek.

Böyle güzel ve kutsal bir mesleği gençler neden tercih etmiyor peki?
Çünkü eğitim fakülteleri mezunlarına atama yapılmıyor.
 Ülkede öğretmene ihtiyaç olmadığı için mi?
Keşke öyle olsa..
Bugün herkes, su ürünleri mezunu, veterinerlik mezunu, fen-ebebiyat mezunu... isteyen herkes hızlandırılmış şekilde 1,5-2 ayda formasyon alıp öğretmen olma hakkı kazandığı için.
İhtiyaç yoksa neden bu insanlara öğretmenlik hakkı veriliyor?
4 yıl, 5 yıl "ben öğretmen olacağım" diye hedef koyup kendini geliştirenler dururken neden "hiçbir şey olamadım, bari öğretmen olayım" zihniyetine gidiliyor?

Onları suçlamıyorum. Çünkü onlar da ekmeğini kazanmaya çalışıyor.
Herkese kendi alanında iş sahası açılsa, istihdam yaratılsa onlar da gidi piyangodan çıkma öğretmen olmaya hevesli olmazlar diye düşünüyorum.

Ama istihdam sıkıntısını çözmenin yolunun yoldan geçeni, çocuklarımızı emanet ettiğimiz öğretmenler yapmak olmadığını da düşünüyorum.
O zaman tıp fakültesine de formasyon açın, isteyen doktor olsun!!
Arada bir fark göremiyorum..

Herkesin kendi eğitim alanda, gönlünden geçen işi yaparak geçimini sağlayabildiği,
öğretmenlik mesleğinin cumhuriyet dönemindeki, hakettiği saygınlığa yeniden kavuştuğu günlerin geleceğini umut ediyorum.

Bana mesleğimde ışık olan,
okulda, sokakta, sanal ortamda bir şeyler öğreten,
çiçeği burnunda yeni atanan,
 atama bekleyen,
 büyüyünce atanacağını düşünen
tüm öğretmenlerimin öğretmenler günü kutlu olsun..







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...