20 Eylül 2013 Cuma

Evde yoğurt yapayım ben dedim, ama....

Yoğurt kadar sevdiğim bir şey daha var mıdır bilmiyorum.
Her öğünümde yemek isterim.
Ama marketten alıyorum yoğurdu ve fabrikasyon yoğurtların yoğurt olmadığı ile ilgili söylenenler çok canımı sıkıyor son zamanlarda.
Dedim bunu ben de evde yapabilir miyim?
Nasıl yapılıyormuş diye araştırdım.
Çiğ süt de kullanmak istemedim, hoş istesem de bulamazdım zaten.
Atatürk Orman Çiftliğinin günlük sütü ile yoğurdunu kullanayım dedim.
Üçü bir arada diye cam kavanozda bir yoğurdunu aldım, risk alarak maya için.
Yoğurt yapmak için yoğurt almak kulağa biraz komik geliyor evet.

Neyse işte maya olmak üzere, aldığım yoğurttan 1 kaşık ayırdım.



Yarım litre süt kullandım.
Sütüm günlük süt olduğu için kaynatmadım, besin değeri kaybolmasın diye.
Sadece ısıttım.
Parmağımı batırdım, serçe parmağımın tam yanma sınırına gelmesini bekledim.
Sonra mayalık yoğurdumun üzerine sütten ekledim ve karıştırdım homojen olacak şekilde.
Sonra kavanozun içine döktüm ve azıcık karıştırdım korka korka.



Sonra da battaniyelere sarıp sarmaladım.
Fırını da yeni kullanmıştım ve hala sıcaktı.
Onun sıcaklığından da faydalanırım diye düşündüm.
Bazı yerlerde ağzı açık kalsın diye okumuştum, bazıları süzgeç geçirmiş, bazıları kapatmış, bilemedim.
Annem de çok sıcak değil sütün, kapağını kapat diyince kapattım.
Ama galiba hava alması gerekiyormuş.
Bir dahakine süzgeç ya da kağıt havlu ile kapatacağım.
4 saat bekledi bu şekilde.
Sonra dolaba koydum ve 1 gün beklettim.

Sonuç; tat olarak güzel.
Ama biraz sulu olmuş ve de pütürlü.
O hafif katı kıvamı ve pürüzsüzlüğü elde edemedim.
Bu konuda deneyimli olanların tavsiyelerini bekliyorum.
Bir dahaki daha da güzel olacak, azimliyim.
Vazgeçmek yok..

17 yorum:

  1. Hafif katı ve pürüzsüz kıvamı bulursan yine yaz tamam mı? Yazından sonra ben de mayalamaya karar verdim çünkü, bana örnek oldun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazarım tabi ki yazarım. çok mutlu oldum şimdi. umarım seninki güzel tutar. paylaş lütfen..

      Sil
  2. ben de hep yapmak isterim de üşeniyorum sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "üşenenin ne oğlu olurmuş ne kızı" derdi rahmetli ex. bak, dua istedi herhalde :))

      Sil
  3. Aynı şekilde gelinimiz de AOÇ nin yoğurdu ve sütüyle evde yoğurt yapıyor. O da senin gibi günlük çok fazla yoğurt yer ve çok sever. Aynı şekilde onunki de sulu oluyormuş tekrar öğrenirim bakiyim o nasıl yapıyor o da anneme sormuştu..
    Olsun dışarıdan almaktansa evde sağlıklı yoğurt yapmak en güzeli vallahi. Ellerine sasğlık diliyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok sevinirim. haberlerinizi bekliyorum..

      Sil
    2. Rahmetli ex mi? O nedir?

      Sil
  4. bende yapıyorum evde yoğurt ama daha o taş gibi yoğurt dedikleri kıvamı tutturamadım hiç:) 3 yıldır uğraşıyorum ama cık :)

    YanıtlaSil
  5. http://gulsahelpe.blogspot.com/2013/02/yogurdun-faydalar-ve-evde-yogurt-yapm.html?m=0

    Bir yoğurt tarifi de benden gelsin o zaman :) Umarım işine yarar..sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonraki denemelerim daha başarılı oldu. mayalık yoğurdun miktarını az koyuyormuşum anlaşılan, artırayım onu. teşekkür ederim. .

      Sil
  6. ben nasıl yapıyorum süt ılık. 2 kiloluk kavonuza bit tatlı kaşığı maya. bazende 1 kesme şeker. yazın fırının içine koyuyorum .kışın 2 dakika fırını çalıştırıp içine koyuyorum .

    YanıtlaSil
  7. onu denedim. ama sanırım mayayı sıcakken kattım. sonra da bütün sütü çöpe attım. biz iki kişi olduğumuzdan, tutsaydı bile o kadar yoğurt fazla gelirdi zaten..

    YanıtlaSil
  8. Taş gibi yoğurt için bence kömüş yoğurdu lazım. babaannemlerin çocukken kömüşleri vardı bir tek onlarınki taş gibi olurdu. hayatımda öyle güzel yoğurt daha görmedim. annemin sulu olurdu. inek sütünden yapardı. inek sütünden yapılan yoğurdun hiç katı olduğunu görmedim.

    YanıtlaSil
  9. Slm canım,sütü kaynatırken ara sıra karıştırırsan daha iyi sonuç elde edersin.
    http://morjaninatolyesi.blogspot.com.tr/ (Gülsen) ;)

    YanıtlaSil

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...