18 Şubat 2013 Pazartesi

TDK'nın yapması gerekeni yapmışlar

TDK ne işe yarıyor bilen varsa bana anlatsın.
Beni tek bildiğim, bir kelime dile girdikten sonra "olmazzz, öyle demeyin, böyle deyin" diye geç kalınmış şekilde ortalığı karıştırması.
Bir de "oturgaçlı götürgeç"leri var tabi, hakkını yemeyelim.
Bugün bir paylaşım gördüm.
Benim sıklıkla ihtiyaç duyduğum ama yazılışına karar veremediğim, bilgisayarımla inatlaşıp durduğum kelimeler.
Belki aynı durumda olan vardır diye paylaşmak istedim.
Aldığım yer burası: http://egemencanvural.com/
"Egemen Vural"'a teşekkür etmemiz gerekiyor anladığım kadarıyla.
Teşekkür ediyorum! 
Aslında birkaç kelime daha ekleyebiliriz: ayırt etmek mesela (umarım böyle yazılıyordur)
İşte o kelimeler:



3 yorum:

  1. ben bazılarını yanlış yazıyormuşum.bunu bilgisayar masaüstüne kaydetmek lazım,arasıra bakmak için:)

    YanıtlaSil
  2. bir şey daha öğrendim:
    birebir" kelimesi birşeye iyi gelmek anlamında, mesela öksürüğe birebir, şeklinde kullanıldığında birleşik yazılıyormuş. diğer anlamda ayrı yazılmalıymış..

    YanıtlaSil
  3. Bu çok faydalı olmuş. Ne kadar doğru yaptığımızı, dikkat ettiğimizi söylesek de elbet gözümüzden kaçıyordur.

    YanıtlaSil

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...