9 Mayıs 2012 Çarşamba

Mavi bir mim

Ben sergi yoğunluğunda kaybolmuş, sonrasında zincirlerimi kırıp ipimi salmışken mimlerim olmuş.
Maviumut kitap konulu bir mimle mimlemiş beni.
Aslında etkilenmemek için kitaplarla ilgili postları okumadığını söylediği için şaşırdım bu mime.
Teşekkür ediyor ve cevaplamaya çalışıyorum.





1. Ne sıklıkla kitap okursun?
Elimden geldiğinde her gün okumaya çalışıyorum.
Genellikle yatmadan önce mutlaka birkaç sayfa okurum.
Haftaiçi gün içinde okuyamıyorum.
Ama haftasonları kahvaltı sonrası kitap saatimdir.
Yatağıma tekrar döner, ayaklarımı uzatır, öğlene kadar kitabımı okurum.


2. En sevdiğin yazar/lar?
Sevdiğim çok yazar var aslında.
Irvin Yalom'un takipçisiyim.
Yeni yazarlardan Debby Macomber'i, Serdar Özkan'ı çok sevdim.
Yerli yazaralrdan Ahmet Altan, Buket Uzuner en eski hayran olduklarımdır.


3. En beğendiğin Kitap/lar?
İki Yeşil Su Samuru'nun yeri bende ayrıdır.
Şeker Portakalı, Güneşi Uyandıralım eski gözdelerim. 
Son Konuşma, Kayıp Gül serisi yeni dönem gözdelerim.


4. (Yerli/yabancı) hangi yazarların kitaplarını daha çok tercih edersin?
Öyle bi ayrımım yok aslında.
Kitap ve konudur tercih yapmamı sağlayan.
Yazarın yerli ya da yabancı oluşuyla çok ilgilenmem.
Genellikle son çıkan kitapları okuyorum.
Son zamanlarda yerli yazarları okumuşum onu farkettim ama.


5.bugüne kadar en beğendiğim kitap serisi?
Şeker Portakalı serisi, son kitabı hariç.


6. Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?
Psikoloji okumayı çok severim.
Psikolojik analiz yapan romanlara bayılırım.
Son dönemlerde masalsı kitaplardan çok keyif almaya başladım.
Ama genelde tarih, bilim, roman, mistik.. her türde okurum.
Bir tek mıç mıç aşk romanları sevmem.


7. En son hangi kitabı okudun?
Sudaki Mucize-Masaru Emoto


8. Şu anda hangi kiatabı okuyorsun?
Mehmet Şevki'nin Hürrem Sultan'ını, Debby Macomber'in Bahçemdeki Umutlar'ını ve Osho'nun Korku isimli kitaplarını okuyorum.
Yerine ve moduma göre dönüşümlü gidiyoruz.
Blogumdaki şu an okuduğum kitap kısmının hiç değişmemesi bundandır diye belirteyim yeri gelmişken.


9. Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?
Genel olarak beğeniyorum.
Onlardan görüp okuduğum ve mutlu olduğum birkaç kitap oldu.
Merak ettiklerim de var.
Bazı fındık beyinliler kitap yorumunun kitabın sonunu yazmak olduğunu sanıyor. 1-2 kez denk geldim.
Onları zaten okumam.
Bu beyinle o adam kütüphaneyi okusa ne olur!
Diğerlerinden memnunum.
Kıvamında, ne eksik ne fazla.
Ama yine de temkinli okurum yazılarını.


10. Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Özgürlük duygusu yaratıyor bende.
Oldum olası da kitap okuyabiliyorsam kendimi özgür hissetmişimdir.
Doymak bilmez bi öğrenme açlığım var, birşeyler öğreten kitaplar tatmin hissi yaratır.
Çocukluğumdan beri okumayı sever, okuyamadığımda engellenmişlik hissine kapılıyorum.


Veee
okuduğu kitap yorumlarını okumaya yetişemediğim asabibakire'ye gidiyor mimim..



3 yorum:

  1. oldukça lezzetli bir mim :) ben de çok severim küçük Zeze'nin macerasını :)

    YanıtlaSil
  2. tşkler cnm mim için ama maviumut mimlemişti beni bende cvplandırdım:)
    Mim okumayı,kitapseverlerin bloglarını okumayı seviyorum.Ama ben kitap yorumu yaparken zorlanıyorum.Aslında konu anlatmak istemiyorum,sonunu söylemek zaten saçma ötesii:) Bende yarattığı etkileri yüzeysel söylemeyi tercih ediyorum.Sanırım okuyup yazdıkça alışacağım yorum işine:D

    YanıtlaSil
  3. vakit ayırıp cevapladığın için teşekkürler.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...