3 Mart 2012 Cumartesi

Gül ve Tilki


‎"Benimle oynar mısın?" dedi küçük prens. "Çok mutsuzum."
- "Hayır," dedi tilki. "Oynayamam; evcil değilim ben."
+"Evcil ne demek?"
-"Genellikle ihmal edilen bir iş," dedi tilki. "Bağlar kurmak anlamına geliyor."
+"Bağlar kurmak mı?"
Tilki, "Yani," dedi, "örneğin sen benim için hala yüz bin öteki çocuk gibi herhangi bir çocuksun. Benim için gerekli de değilsin. Senin için de aynı şey. Ben de senin için yüz bin öteki tilkiden hiç farkı olmayan herhangi bir tilkiyim. Ama beni evcilleştirirsen, birbirimiz için gerekli oluruz o zaman. Benim için sen dünyadaki herkesten farklı birisi olursun. Ben de senin için eşsiz benzersiz olurum.." 


......................


‎"Çok güzelsiniz, ama boşsunuz benim için," diye sürdürdü sözlerini küçük
prens. 
"İnsan sizin için ölemez. 
Doğru, gelip geçen biri için benim çiçeğimin sizden hiçbir farkı yok.
Ama o benim için yüzlercenizden daha önemli; 
çünkü suladığım, cam bir fanusun altına koyduğum,
önüne siperlik yerleştirdiğim çiçek o.
Çünkü tırtılları ben onun için öldürdüm (Birkaç tanesini bıraktık, sonradan kelebek oldular.).
Çünkü yakındığı, ya da övündüğü, ya da hiçbir şey söylemediği zamanlarda dinlediğim çiçeğim o benim.
Çünkü o benim çiçeğim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

söyleyecek bir şeyin vardır mutlaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...